HTML

Erasmus på Lunds Universitetet

Elvi problémáim vannak a személyes blogok írásával, most azonban mindenféle külső nyomásra leküzdöm a velemszületett félénkséget és introvertáltságot és pusztán időtakarékossági okokból www elérhető formában írom meg a dél-svédországi erasmus félévem apró-cseprő történéseit :) Sajnos nem értek a blogszerkesztéshez, sajnálom is rá az időt és az energiát, ezért sajnos egy csodálatraméltó élénkzöld színben pompázik, amit nem tudok átállítani. Sebaj, ez a szín az, amelyik egyáltalán nem jellemző e tájra, tehát majdnem meg is felel a célnak! :) Az egész históra smörgås (ejtsd: szmörgosz) név alatt fut a részemről, ami nem feltétlenül a kényszeres rejtőzködési szándékom eredménye, ám az első és azóta is kedvenc szavam svédül. (költői jelentése: szendvics. A költőisége akkor mutatkozik meg, amikor az ember találkozik azzal, amit a helyi konyha szendvics alatt ért :) Sajnos nem tudok felelősséget vállalni a blog színvonaláért minőség és mennyiség tekintetében sem, de remélem, néha sikerül mosolyt varázsolnom az Olvasók arcára, és hátha sikerül szavakba gyömöszölnöm a dél-svédországi Skane tartomány csodáit. Az egyik elvitathatatlan érdeme e körzetnek, hogy gyermekkorom kedvenc mesehősét (aki még a svéd 20 koronás bankjegyre is "felverekedte" magát), Nils Holgerssont innen repítették el a vadludak Északra. Amennyiben büdzsém engedi, én is igyekszem majd követni őket, ha nem, hát itt maradok -- itt sem lehet okom panaszra:) Välkommen!

Friss topikok

A szálláskeresés: a nem várt kihívás

2010.08.17. 11:18 smörgas

A mai fejlemények:

-- elegem van az esőből!!
-- megkedveltem az amcsikat, de utálom, hogy mindegyiknek van kolija rajtam kívül
-- engem Helsingborgba száműztek (fél óra vonattal, öröm lesz ingázni naponta :S)
-- és fakasztottam wifit a folyosó oldalából, abban élvezkedem még pár percig, amíg meg nem fagyok
 
és pedig mindennek örülhetek, hiszen én voltam az utolsó, akinek adtak szállást (én pedig egy ........ hosszú - édesanyám kedvéért: tekintélyes hosszúságú - sor közepén álltam, utánam menetrendszerint kitört a parasztlázadás, mert közölték, hogy akkor énutánam már mindenki homeless :))
Ez volt az a pont, amikor büszke voltam kis hazámra, mert ha ez a skandináv, nyugati profizmus, akkor kb mi is ott vagyunk, nálunk sem történhetett volna szebben és kulturáltabban a bejelentés:)
 
Ennek ellenére nem örülök, lehet, azért sem mert ma még nem ettem semmit, úgyh most elmegyek és felvásárolom a helyi csokikészleteket bosszúból...
 
Aztán anélkül, hogy tudatosítanám, mennyibe kerül az egyhavi bérlet Helsingborg és Lund között, szépen szónélkül megveszem és megyek haza dühöngeni kis apartmanomba :) 
Egy előnye van: tengerparton fekszik, tehát még sokkalsokkal hidegebb lesz ott, de legalább szemben van Helsingar-ral, ami ugyebár Hamlet barátunk fiktív lakhelye. Ja és aki eljön hozzám, hogy meglátogassan e szép országban, ahol egyfolytában dézsából öntik a vizet az ember nyakára, no az legalább aludhat nálam ingyen. Jó, ne legyek nagyon szigorú, hiszen az ingázás és a biciklibérlés költségét nem számítva is alig kerül többe, mint az erasmus ösztöndíjam és van benne net és víz és áram.
 
Na nem panaszkodom tovább, megyek megnézni remeteségem helyszínét. Vagy lehet, hogy megkeresem az amcsikat, akiket még a pályaudvaron szedtem össze. Ott álltunk többszázan, vártuk volna a beígért hivatalos fogadókat, akik csak nem akartak megérkezni. Megsúgtam a mellettem ázó csapatnak, ahol egy bendzsó is tartózkodott, hogy van egy erős tippem az egyetem hollétéről, ami szerencsére bejött, így végigcipelhettük macskaköveken a 30 kilós bőröndöket és a bendzsót, ami egészen erős teambuilding hatásnak bizonyult. Sikerként könyvelhetem el (csak nem tudom, kié:), hogy egyikük sem tudta beazonosítani az akcentusomat. És egész jó arányban volt fogalmuk Mo létezéséről :)
 
Októbertől állítólag enyhül a nyomás az albérletpiacon, szóval ha lehet, majd vadászom egy másik lakást. Addig pedig megbarátkozom vele, ha már fél stafirungom és kötelesrészem előre is el fog menni az árára...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nilsholgerssonfoldjen.blog.hu/api/trackback/id/tr122249059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása